Snurkey

Knuffelaap

Soms is een idee voor een product zo simpel, dat het haast onvoorstelbaar is dat het nog niet bestaat. Snurkey is zo’n productidee: een knuffelaap met een MP3 functie.

Snurkey geeft steun en troost als je kind zich alleen voelt of uit logeren gaat. Snurkey biedt de keuze uit bestaande liedjes en de mogelijkheid voor het zelf inspreken van verhaaltjes of inzingen van liedjes. Zo heeft je kind altijd de stem bij zich van papa, mama, opa of oma.

Omdat Snurkey ook troost biedt aan zieke kinderen, ontstond er al snel een samenwerking met het Ronald McDonald huis. Maar het zat de ondernemers vervolgens niet mee, waardoor de gewenste marktintroductie vertraging opliep. Na het verkennen van nieuwe markten en onderzoek naar de inzet van het product, kwamen ze terug op de basisvraag: ”Willen we het product zelf verkopen of via een leverancier op de markt brengen?”. Om zelf meer tijd over te houden voor de ontwikkeling van andere producten, namen ze contact op met het bedrijf ‘999 games’, de leverancier die bekend is van gezelschapsspellen. Zij waren op zoek naar nieuwe producten en nieuwe markten.

Tijdens de kerstdagen namen ze de proef op de som: verkoop van Snurkeys via V&D en Bol.com. Deze proefverkoop is bijzonder goed gelopen, met name via Bol.com.

Focus

Oost NV heeft samen met Health Innovation Park in Zwolle de ondernemers geholpen hun probleem helder te definiëren en focus aan te brengen in hun activiteiten. Aan de hand van de uitkomsten van deze sessies besloten de ondernemers op zoek te gaan naar geschikte leveranciers in plaats van de verkoop van hun product zelf ter hand te nemen.

www.snurkey.com